لیست ترفندهای اینستاگرامی
- بهترین زمان انتشار محتوا (پست، استوری، تلویزیون و لایو) در اینستاگرام
- چرا فروشندههای اینستاگرامیمیگویند: «قیمت در دایرکت»؟
- راههای افزایش فالوور اینستاگرام در ۲۰۲۱
- چگونه برای فروشگاه اینستاگرام درگاه پرداخت بسازیم؟
- دانلود لایو اینستاگرام
بهترین زمان انتشارمحتوا در اینستاگرام براساس تحقیقات
ممکن است علیرغم توضیحات بالا، باز هم تمایل داشته باشید بهترین زمان انتشار محتوا در اینستاگرامرا با توجه به تحقیقات انجامشده بدانید. بهطورکلی، بهترین زمانیکه میتوانید روی بیشتردیدهشدن محتوایتان در اینستاگرام حساب باز کنید، زمان نهار، یعنی ساعت یازده صبح تا یک بعدازظهرو همینطور هفت تا نه شباست.
درجنکردن قیمت محصولات در کپشن به بیشتر دیده شدن پست کمک میکند؟
بعضی هم بر این باورند که با مشخصنکردن قیمت، مخاطب مجبور به گذاشتن کامنت میشود. با افزایش تعداد کامنتها، الگوریتم اینستاگراماین پست را بهعنوان پستی محبوب، در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار میدهد که درکل، روند مناسبی برای رشد صفحه محسوب میشود. هرچند به نظر میرسد دلیلی ندارد که وقتی در کپشن عنوان شده است برای اطلاع از قیمتها دایرکت دهید، مخاطب وقت خود را صرفِ گذاشتن کامنتی بیهوده کند و درنتیجه، خودبهخود این سناریو از دور خارج میشود. این نکته را هم باید در نظر داشت که پاسخگویی به کامنتهای تکراری، کاری وقتگیر است و نکتۀ مثبتی به حساب نمیآید.
تجربۀ بعضی از فروشندهها هم نشان میدهد که با تکرار این رفتار توسط صفحات مختلف، مخاطبان به این روند عادت کردهاند. آنها بدون مطالعۀ توضیحات کپشن، برای آگاهی از قیمت و یا مشخصاتِ دیگر محصول، در دایرکت پیام میدهند.
امکانات اینستاگرام روزبهروز در حال افزایش است و الگوریتمهای آن دائمأ در حال تغییر هستند. به همین دلیل، اگر میخواهیم در اینستاگرام موفق باشیم، باید مدام در حال بهروزرسانی اطلاعات دربارۀ آن باشیم. در این بخش به ۱۱ استراتژی و راهحل کلی که به افزایش تعداد فالوئر اینستاگرام کمک میکنند، اشاره میکنیم:
- بهطور مداوم استوری بگذارید:استوریها بهترین راه تعامل با مخاطب هستند. استوریهای چالشی، پرسشوپاسخ و استفاده از استیکرهای رأیگیری (Poll)، باکس سؤالات (Question Box) چهارگزینهای تأثیر بسیار زیادی در تعامل، دیدهشدن بیشتر در اینستاگرام و حتی فروش دارند.
- لایو بگذارید: لایو اینستاگرامیکی از روشهای بازاریابی ویدئویی است. فرقی نمیکند که پیج شخصی داشته باشید یا صاحب کسبوکار باشید، انتشار لایو به شما کمک میکند مخاطبها احساس صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند و بیشتر اعتماد کنند.
- از اینفلوئنسرها کمک بگیرید:به پروفایل کسانی که درزمینۀ کاری شما اینفلوئنسر یا تأثیرگذار به حساب میآیند بروید و نوتیفیکیشن پستهایشان را روشن کنید (گزینۀ Turn on post notification) تا هروقت محتوای جدیدی منتشر کردند، ببینید. میتوانید بهطور مداوم با آنها تعامل داشته باشید و به یکی از آدمها یا برندهای محبوبشان تبدیل شوید. برای شروع کارتان بهتر است سراغ آنهایی بروید که تخصصیتر (نانو و میکرو اینفلوئنسرها)فعالیت میکنند. بیشتر از تعداد فالوئر، به نرخ تعامل (engagement rate) و دیدهشدن (Reach) آنها توجه کنید. همچنین میتوانید آنها را در استوریها یا پستهای خود به بهانههای مختلف تگ کنید. شاید شما را در استوری اضافه کنند ( add to story) یا از شما جلوی مخاطبانشان صحبت کنند.
- به لوکیشنهای هدفتان توجه کنید:در بعضی موارد مهم است که در همسایگی ما یا شهری که در تبلیغها هدف قرار دادهایم، چه اتفاقها یا برنامههایی در حال وقوع است. با رفتن به صفحۀ سرچ و انتخاب تب مکانها (places)، میتوانید اسم مکان را وارد کنید تا همۀ پستهای تگشده در آن لوکیشن را پیدا کنید و در جریان جدیدترین اخبار آن مکانها در اینستاگرام قرار بگیرید.
- در گروههای حمایتی ( Instagram Pods ) عضو شوید:گروههای حمایتی، گروههایی متشکل از افرادی هستند که معمولاً همدیگر را با لایک، کامنت یا سیو حمایت میکنند. بهتر است گروههای حمایتی شامل افرادی باشند که محتوای صفحۀ آنها به صفحۀ ما نزدیکتر است؛ چون اگر ما را حمایت کنند و پستهای ما در اکسپلور اینستاگرام به فالوئرهایشان نشان داده شود، احتمال اینکه فالوئرهایشان به دیدن پستهای ما و فالوکردن ما علاقه نشان دهند، بیشتر میشود.
- از مشتریهایتان بخواهید عکسهایشان را برایتان بفرستند:اگر مشتری دارید، از آنها بخواهید عکسهای باکیفیتی با خریدهایشان بگیرند. هرچقدر افراد عکسهای بقیۀ مشتریان را بیشتر ببینند، بیشتر تشویق میشوند که آنها هم عکس بگیرند و شما را تگ کنند و شما در صفحهتان آنها را نشان دهید. این روشی ضروری است و باعث میشود مشتریان بالقوه خیلی سریعتر اعتماد کنند و باعث افزایش فالوئر اینستاگرام شما هم میشود.
- از پستهای اینستاگرام در بلاگپستها استفاده کنید:اگر بلاگ شخصی یا بیزینسی دارید، میتوانید پستهای اینستاگرامتان را در بلاگ خود جاسازی کنید. فرض کنید یک بلاگ فشن دارید، ممکن است یک بلاگپست دربارۀ نکات استایل نوشته باشید. حالا میتوانید عکسهایی از صفحۀ اینستاگرام خود که لباس لایهلایه پوشیدهاید یا یک استایل شیک داشتهاید، انتخاب کنید. برای این کار باید به سایت اینستاگرام بروید، وارد حساب کاربری شوید، سه نقطۀ بالای پستی را که میخواهید بزنید و روی گزینۀ Embed کلیک کنید، سپس آن لینک را در قسمت کد بلاگپست خود کپی کنید.
- از رقبا برای پیشرفت استفاده کنید:حداقل ۱۰ رقیب و همکار را فالو کنید و مدام با آنها در حال تعامل باشید و زیر پستهایشان کامنت بگذارید. مثلاً اگر درحوزۀ فشن فعال هستید، زیر یکی از محصولاتشان درمورد جنس و رنگ لباس بهصورت تخصصی نظر بدهید و تعریف کنید. در بین پستهای آنها بگردید و ببینید چه کسانی ( مشتریان بالقوه) زیر پستهایشان کامنت میگذارند. آنها را فالو کنید و با آنها تعامل کنید. در این مورد بهتر است سراغ برندهای کوچکتر بروید؛ چون فالوئرهای برندهای کوچکتر، وفاداری بیشتری به برند دارند.
- کاری کنید که محتواهایتان را به اشتراک بگذارند:از روش محتواهای تولیدشده توسط کاربر ( UGC) استفاده کنید تا برندتان علاوه بر اکسپلور، در فید (Feed) خریداران بالقوه قرار گیرد. میتوانید مسابقههایی برگزار کنید تا برندتان در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد. این مدل کمپینها باعث ایجاد تأیید اجتماعی (social proof) میشوند و نشان میدهند که فالوئرهایتان آنقدر راضی هستند که پستهایتان را به اشتراک بگذارند یا محتوای خودشان را دربارۀ شما تولید کنند.
- از فالوئر فیک بهشدت پرهیز کنید:خیلی وسوسهانگیز است که بهراحتی تعداد زیادی فالوئر به دست بیاورید، اما سواد و اطلاعات عمومیدرمورد اینستاگرام، نسبت به سالهای قبل، بهمراتب بیشتر شده است و افراد بهسادگی متوجه اعتبار و ارزش آن صفحه میشوند. همچنین، با توجه به الگوریتم اینستاگرام، باید درصد زیادی از فالوئرهای شما در ساعات اولیه که پست میگذارید با شما تعامل داشته باشند تا پستهایتان به بقیه نشان داده شود. اما وقتی بیشتر فالوئرهایتان انسانهای واقعی نیستند، نهتنها تعاملی با آنها ندارید، بلکه تعاملتان با بقیه هم کمتر میشود.
- آدرس صفحۀ اینستاگرامتان را همه جا معرفی کنید:میتوانید آدرس اینستاگرامتان را در خبرنامههای ایمیلی، گروههای تلگرامییا اپهای پیامرسان دیگر، شبکههای اجتماعی مانند لینکدین و توییتر و البته وبسایت خود قید کنید.
با کمک سایتهایی مانند پارس پال که خدمات درگاه پرداخت اینترنتی ارائه میدهند، میتوان بهسادگی لینک درگاه پرداخت ساخت. کافی است در یکی از این سایتها عضو شویم، پروفایل خود را تکمیل کنیم و درخواست لینک مستقیم بدهیم. میتوانیم لینکی را که برای ما ساخته میشود، برای مشتریان ارسال کنیم تا بهسادگی خریدشان را انجام دهند.
معرفی برنامههای دانلود لایو اینستاگرام
ضبط لایو در سیستم عامل اندروید
- روش اول)چندین نرمافزار ضبط ویدئو از صفحۀ گوشی برای ضبط لایو وجود دارد. البته این روش، به علت بالارفتن حجم ویدئوی در حال ذخیره، روش چندان مناسبی نیست، اما باز هم کارآیی خاص خودش را دارد. برنامۀ AZ Screen Recorderبرای گوشیهای اندرویدمناسب است.
-
روش دوم)اپلیکیشن Story Saver for Instagramاز ما میخواهد که اکانت اینستاگرام خود را وارد کنیم. برای دانلود لایو هم کافی است وارد لایو موردنظرمان شویم، روی آیکون «سهنقطه» کلیک کنیم و Copy Link را بزنیم. سپس لینک کپیشده را در اپلیکیشن وارد کنیم و لایو را دانلود کنیم.
ضبط لایو در سیستم عامل IOS
روش اول)در سیستمهای IOS قابلیت ضبط از صفحۀ گوشی بهطور پیشفرض وجود دارد. برای این منظور، کافی است از دستورالعملهای زیر پیروی کنیم:
- به تنظیمات (Settings) برویم و روی «Control Center» و سپس «Customize Controls» بزنیم.
- حالا دو سرشاخه به نامهای Include و More Controls خواهیم دید:
- Include: هر ابزاری که در این بخش قرار بگیرد، بهصورت مستقیم از طریق مرکز کنترل IOS، قابل دسترسی خواهد بود.
- More Controls: ابزارهایی که در این بخش هستند، در مرکز کنترل وجود ندارند.
- اگر قابلیت Screen Recording در بخش Include نبود، باید در فهرست پایین دنبالش بگردیم، سپس علامت مثبت یا جمع (+) سبزرنگ کناری آن را بزنیم تا به مرکز کنترل اضافه شود.
بعد از انجام این تنظیمات، وارد صفحۀ لایو موردنظرمان که میخواهیم ضبط کنیم بشویم. سپس مرکز کنترل (Control Center) را باز کنیم و قابلیت ضبط را فعال کنیم. لایو برای ما ضبط و در حافظۀ گوشی ذخیره میشود.
روش دوم)اپلیکیشن Story Reposterیک برنامۀ رایگان برای کسانی است که با سیستمعامل IOS سروکار دارند. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانیم لایوهای مورد علاقهمان را دانلود و تماشا کنیم.